JAK DZIAŁAJĄ URZĄDZENIA MIHA BODYTEC?

Trening personalny EMS trwa tylko 20-minut, ale daje bardzo dobre rezultaty dzięki zastosowaniu urządzenia Miha Bodytec. To ono, pobudzając mięśnie przy pomocy impulsów elektrycznych, wspiera działanie naszego mózgu, zmuszając ciało do większego wysiłku. Impulsy docierają do mięśni głębokich, które bardzo trudno pobudzić przy normalnym treningu. Trening powoduje przyrost masy mięśniowej z jednoczesnym obniżeniem poziomu tkanki tłuszczowej. Efekty można zauważyć już po 4-6 treningach.

JAK WYGLĄDA TRENING EMS?

Do ćwiczeń należy założyć specjalny strój. Na ten strój ubiera się kamizelkę zawierającą elektrody pobudzające mięśnie impulsami elektrycznymi. Kamizelka podłączona jest do maszyny Miha Bodytec. Dla wzmocnienia efektów, połączone z kamizelką opaski zakłada się na biodra, ramiona i uda.

Po przyjściu na trening wypełniasz ankietę i podczas wywiadu wspólnie z trenerem ustalasz cele treningowe, które będą niezbędne do ustalenia indywidualnego planu działania jaki będzie realizowany podczas treningu. Po ustaleniu szczegółów przebierasz się w wygodny kostium przeznaczony do treningu EMS.

Następnie ubierasz kamizelkę, pas biodrowy oraz opaski na uda i ramiona, w których wbudowane są specjalne elektrody służące do stymulacji wszystkich grup mięśniowych (uda, brzuch, pośladki, plecy, ramiona, klatka piersiowa). Natężenie impulsu na konkretne grupy mięśniowe jest indywidualnie dostosowane do trenującej osoby i uzależnione jest od kondycji i stopnia zaawansowania trenującego.

Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, w tym samym czasie stymulujesz, do pracy aż 8 kluczowych grup mięśniowych. Dzięki temu trening EMS jest znacznie krótszy od tradycyjnych metod treningowych. Trwa zaledwie 20 minut, a poprawność i technika wykonywanych ćwiczeń cały czas jest koorydnowana przez trenera personalnego, który czuwa nad prawidłowym wykonaniem treningu. Podczas jednej jednostki treningowej angażujesz do pracy wszystkie grupy mięśniowe, w tym mięśnie głębokie (tzw „coremuscles”).

DLACZEGO TRENING TRWA TYLKO 20 MINUT?

Trening EMS to obecnie najbardziej efektywna metoda treningowa na świecie polegająca na stymulacji impulsami prądu stałego i zmiennego o różnej częstotliwości wyłącznie mięśnie szkieletowych.

Podczas jednego treningu EMS Twoje ciało otrzyma średnio 150 razy więcej napięć mięśni, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnego treningu siłowego. Dzięki temu 20 minutowy trening odpowiada 3-4 godzinom treningu na siłowni, bez negatywnego wpływu na nadmierny wyrzut kortyzolu. Trening EMS poprawia kondycję, kształtuje sylwetkę, redukuje tkankę tłuszczową i cellulit, podkręca metabolizm oraz wzmacnia mięśnie głębokie (tzw. „coremuscles”), które osłabione są jedną z najczęstszych przyczyn bólu pleców.

JAKIE SĄ DOWODY NA DZIAŁANIE EMS?

Z badań nad treningiem EMS przeprowadzonych na Uniwersytecie Bayreuth, Erlangen w Norymberdze oraz w Wyższej Szkole Sportu w Kolonii wynikają niezbite fakty:

– 87% badanych odnotowało pozytywne efekty kształtowania sylwetki po 6 tygodniach treningów

– 89% badanych zaobserwowało znaczne zmniejszenie dolegliwości bólu pleców po 10 jednostkach treningowych

– wzrost ogólnej siły o 30% w 6 tygodni

– wzrost siły mięśni brzucha o 67%

– wzrosty siły mięśni głębokich (musclecore) o 73%
– wzrost wytrzymałości w treningu dynamicznym o 69% po 6 tygodniach treningów.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej sprawdź stronę MIHA BODYTEC

JAKIE SĄ ZALETY TRENINGU EMS?

Oszczędność czasu: Trening trwa tylko 20 minut ponieważ w tym samym czasie angażowanie są wszystkie grupy mięśniowe, w tym mięśnie głębokie.

Efektywność: Podczas jednej sesji treningowej Twoje ciało otrzyma średnio 150 razy więcej napięć mięśni, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnego treningu . Dzięki temu 20 minutowy trening odpowiada 3-4 godzinom treningu na siłowni bez negatywnego wpływu na nadmierny wyrzut kortyzolu.

Bezpieczeństwo: Trening EMS jest całkowicie bezpieczny ponieważ oddziałuje bezpośrednio na układ mięśniowy, bez obciążania stawów i układu nerwowego.

Redukcja tkanki tłuszczowej: Trening EMS poprzez oddziaływanie holistycznie na całe ciało nie tylko spala mnóstwo kalorii, ale i stymuluje wszystkie włókna mięśniowe dzięki czemu przyczynia się do poprawy kompozycji ciała i redukcji tkanki tłuszczowej. Według badań dotyczących treningu EMS przeprowadzonych min. przez Uniwersytet w Bayreuth oraz przez Niemiecki Uniwersytet Sportowy w Koln wynika, że:

– 87 % badanych zauważyło wyraźną poprawę swojej sylwetki po 12 jednostkach treningowych.
– Wśród kobiet, w grupie treningowej, obwody ciała uległy znacznemu zmniejszeniu, w klatce piersiowej (-0,7 cm), w udach (-0,4 cm), talii (-1,4 cm) i biodrach (-1,1 cm).
– Wśród mężczyzn zmalały one w talii (-1,1 cm) przy jednoczesnym wzroście obwodu ramion (+1,5 cm), klatki piersiowej (+1,2 cm) i ud (+0,3 cm)
– Skumulowana wartość grubości fałdu skórnego odmierzającego procentową zawartość tkanki tłuszczowej w ciele zmniejszyła się znacząco w grupie wykonującej trening EMS o 8,6%
– 90% badanych odnotowało widoczną poprawę jędrności i napięcia skóry.

Poprawa kondycji, siły i wytrzymałości: Według badań dotyczących treningu EMS przeprowadzonych przez Uniwersytet w Bayreuth oraz przez Niemiecki Uniwersytet Sportowy w Koln wynika, że:
– Wytrzymałość fizyczna wzrosła o 69,3% po 12 jednostkach treningowych.
– Szybkość skurczów mięśni wzrosła o 22%.
– Siła trudnych do wyćwiczenia głębokich mięśni tułowia wzrosła o 74%.
-Ponad 80% uczestników zauważyło poprawę sprawności.
– Już po 4 treningach siła maksymalna wzrosła o 17%.
– Po 12 sesjach poziom wytrzymałości wzrósł o 108%.

Złagodzenie lub pozbycie się bólu pleców: Trening EMS skutecznie wzmacnia mięśnie głębokie, które stabilizują kręgosłup, a które trudno zaangażować w tradycyjnym treningu. Osłabione mięśnie odpowiedzialne za tzw. stabilizację centralną są jedną z najczęstszych przyczyny bólu pleców. EMS działa prewencyjnie jak i terapeutycznie na nasze plecy.

Budowanie masy mięśniowej: Trening EMS stymuluje wszystkie grupy mięśniowe dzięki czemu przy odpowiedniej diecie przyczynia się do budowania dobrej jakości masy mięśniowej.

Samopoczucie: Trening EMS to nie tylko praca nad ciałem ale i nad doskonałym samopoczuciem Badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Bayreuth poświęcone treningowi EMS wykazało, że:
– 75,5% zaobserwowało poprawę samopoczucia
– 69,4% odczuło wzrost sił witalnych
– 75,5% czuło się bardziej zrelaksowanych po ćwiczeniach.

Komfortowa atmosfera: Trening przeprowadzony jest w kameralnej, komfortowej atmosferze 1 na 1 z trenerem personalnym bez udziału osób trzecich.

Miha Bodytec: Trening przeprowadzony jest na sprzęcie Miha Bodytec, który jest absolutnym lider branży treningów EMS na świecie co gwarantuje bezpieczeństwo oraz wysoką jakoś usługi. MihaBodytec co roku zdobywa najbardziej prestiżowe nagrody.

Redukcja cellulitu: Korzystając z treningu EMS można się spodziewać redukcji cellulitu. Wynika to z faktu, że podczas treningu impulsy elektryczne generowane przez maszynę docierają do głęboko umiejscowionych partii mięśniowych wspomagając ich lepsze ukrwienie i zapewniając ich gładką i jędrną skórę. Według przeprowadzonych badań 90% badanych korzystających z treningów EMS odnotowało widoczną poprawę jędrności i napięcia skóry

DLA KOGO JEST TRENING EMS?

Trening personalny EMS to przede wszystkim idealna alternatywa dla osób, które nie mają czasu na spędzanie kilku godzin w tygodniu na siłowni, a którym zależy na zdrowiu, dobrej kondycji i pięknej sylwetce. EMS polecany jest zarówno osobą początkującym-niewysportowanym, uprawiającym sport rekreacyjnie jak i profesjonalnym sportowcom na najwyższym szczeblu.

Jeśli:

– nie masz czasu na długotrwałe treningi

– chcesz poprawić kondycję oraz wygląd swojej sylwetki

– stan Twojego zdrowia nie pozwala Ci na trening siłowy z dużym obciążeniem

– zależy Ci na szybkim powrocie do sprawności po kontuzji

– zależy Ci na szybkich efektach

… to trening EMS jest dla Ciebie!! Podczas 20 minutowego treningu EMS Twoje ciało otrzyma 150 razy więcej skurczów mięśni niż podczas tradycyjnego 1,5 godzinnego treningu. Wszystko to pod kontrolą i pełnym nadzorem trenera personalnego.

JAK WYGLĄDA STRÓJ DO TRENING EMS?

Strój do treningu EMS składa się z wygodnej, nie krępującej ruchów kamizelki, pasa biodrowego oraz opasek na uda i ramiona w których wbudowane są specjalne elektrody służące do stymulacji wszystkich grup mięśniowych.

Dzięki najnowszej technologii mamy możliwość stymulacji ośmiu kluczowych grup mięśniowych w tym samym czasie. Każdy element stroju wyprodukowany jest z najlepszej jakości komponentów, a same elektrody pokryte są antybakteryjną powłoką. Bieliznę treningową pod kamizelkę możesz kupić w cenie 150 zł.

CZY TRENING EMS JEST BEZPIECZNY?

Trening EMS jest całkowicie bezpieczny.

Impulsy generowane podczas treningu są całkowicie bezpieczne, ponieważ ich parametry są identyczne jak impulsy generowane przez nasz mózg.

Ponadto trening EMS nie obciąża stawów oraz kręgosłupa, ponieważ nie wykorzystuje się podczas niego obciążeń zewnętrznych, co sprawia, że jest to idealna alternatywa również dla osób, których stan zdrowia nie pozwala na swobodny trening siłowy z wykorzystaniem „wolnych” ciężarów.

JAKIE SĄ PRZECIWWSKAZANIA DO TRENINGU EMS?

Przeciwskazaniami do treningu EMS są:

– Rozrusznik serca/wady serca/niewydolność serca/arytmie,

– Cukrzyca/Nowotwory/Gruźlica/Astma,

– POCHP/Reakcje alergiczne skóry,

– Ciąża/Epilepsja/Ciężkie zaburzenia krwi/miażdżyca/,

– Przepuklina pachwinowa lub ściany jamy brzusznej,

– Ostre zakażenie bakteryjne i wirusowe,

– Stany gorączkowe/ Krwotoki,

– Choroby neurologiczne.

CZY EMS JEST TRENINGIEM DLA LENIWYCH?

Zdecydowanie nie. Lepszym stwierdzeniem będzie stwierdzenie, że jest to trening dla osób zabieganych, które chcą zadbać o swoje zdrowie, kondycję i sylwetkę, a jednocześnie tryb życia i natłok obowiązków nie pozwala im na spędzenie kilku godzin w tygodniu w siłowni.

Zdarza się, że osobom, które nigdy nie miały styczności z EMS wydaje się, że jest to rozwiązanie na miarę pasów odchudzających sprzedawanych przed laty w telezakupach, które obiecywały efekty od samego noszenia, a jedyne co gwarantowały to chwilową utratę wody podskórnej z brzucha.

EMS działa na zupełnie innej zasadzie i nie przez przypadek wykorzystywane jest przez NASA, amerykańską armię, wybitnych sportowców i gwiazdy show biznesu. W EMS mamy realny trening oraz realne zmęczenie. Poziom treningu jest indywidualnie dostosowany do potrzeb i stopnia zaawansowania trenującego. Podczas 20 minut treningu można spalić do 500-600 kcal, następnie drugie tyle w ciągu kilku kolejnych godzin po treningu w wyniku zwiększonej po wysiłkowej konsumpcji tlenu (efekt EPOC).